Tom Yum Gai Jennystyle



Jag åt en tom yum gai soppa som jag gjort själv från grunden med alla äkta thaiingredienser
från thaibutiken.
den blev sjukt god och det smakade precis som att vara i thailand igen... =)
åh vad jag längtar efter att äta chilisoppor till frukost varje dag i värmen. helt underbart.
Fan vad duktig jag var idag. synd att inte baby var hemma för han älskar den här soppan lika mycket
som jag och han hade verkligen älskat smakerna...
det blev riktigt bra faktiskt.

Jag är sjuk också, väldigt jobbig halsont med svullen hals och ingen röst alls knappt.
hade feber igår och under natten.
den har sjunkit lite nu men halsen och huvudet är lika illa fortfarande.
jag missar jobbet imorgon men jag måste bli frisk känner jag.

så soppan kanske hjälper till då det är både, vitlök, galangal(ingefära) och chili i den.
hoppas...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0