Patrick Swayze död inatt

Patrick Swayze död inatt

57-årige filmstjärnan somnade in hemma

NEW YORK. Patrick Swayzes kamp mot cancern är över.

Den världsberömde filmstjärnan dog i går, 57 år gammal.

– Han avled stilla omgiven av sin familj, meddelade en talesman tidigt i morse.

Sedan mars förra året har Patrick Swayze slagits mot elakartad cancer i bukspottskörteln.

Hans hälsa har flera gånger varit mycket dåligt, men mot alla odds har den 57-årige skådespelaren hela tiden lyckts komma tillbaka.

Nu är kampen över.

Swayze somnade in i går, i Los Angeles.

– Han avled stilla, omgiven av sin familj, efter 20 månaders kamp mot sjukdom, hette det tidigt i morse i ett uttalande från publicisten Annett Wolf.


källa:Aftonbladet


en av alla de bästa scenerna i dirty dancing som alltid har varit en av mina favoritfilmer.
har säkert sett den flera hundra ggr under mitt liv, då den här var den första filmen jag fick
på vhs när jag var liten. har den fortf kvar :)

Jag blir bara så ledsen över att han nu har somnat in.
Det är en oerhört orättvis sjukdom och jag och mina nära och kära har pratat mycket om patrik
då hans cancerbesked nådde världen för nästan 2år sedan.
min mamma och mormor gillar dirty dancing så mycket att de åkte til London tilsammans och gick på
dirty dancing musical tillsammans och det var då mormor redan var inne i sin sjukdom och det var illa
redan då.

så det är tragiskt, hemskt orättvist men vi måste tydligen acceptera att det händer oss alla.
Men vi tänker på dig PS... rip and thank you for all the wonderful movies you have left for us..

Patric as Johnny Castle in DD.





Patric från en annan film som jag gillar med honom, point break

 

Och det här gör mig så himla arg på media...
Faan, kan dom inte ens respektera att både patric och hans familj kanske inte
vill minnas de här hemska bilderna på honom.
jag talar av egen erfarenhet, vi vill ju minnas hur hon som stod oss närmst såg ut då
hon var frisk och lycklig.

Men ist så ska de tabilder av honom och ha rubriker som the end, innan han ens har förlorat
mot sjukdomen.
hur peppande är det att se och hur kul känns det för hans fru Lisa att ha sånna bilder på hela
internet resten av hennes liv utan honom....

Fuck Media and papparazzis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0