förra veckans lista

ibland svarar jag på olika listor som många andra bloggare också gör.
kan vara kul som omväxling  :)


Vad äter du till frukost på vardagarna och helgerna?

Hm, det är väldigt olika men nästan varje vardag brukar jag göra en liten fruktsallad på blodgrapefrukt, grönt äpple och lila vindruvor och till det en omelett på 2 ägg, 1 dl mjölk, salt och chilipeppar och 1 tärningskuren färsk tomat.
en stor kopp svart kaffe, en literskanna med vatten och min dagliga Kyäni hälsoshot

och på helgerna kan jag lyxa till det med ingefärsvåfflor och färska blåbär och hallon eller ibland nybakat matbröd med smör och ost. yum

och Kaffet är med varje dag ca 10 ggr om dagen :)
Men jag är eg ingen frukostätare, det är snarare brunch om man ska gå efter tidpunkten då jag får i mig något att äta alls...

Hittade du på något extra roligt förra veckan?
Ja, flera roliga saker faktiskt, lite halvhemliga projekt ännu, men mer info snart.

Vad är ditt senaste köp?
Räknas en sallad på sandys i kista galleria igår som ett köp av något?
annars var det nog min fuskpäls väst som är mitt senaste köp, och det var ju några veckor sen nu.

just det ja, jag och min man var ju i kista igår i ärenden.. och då vi var på väg till ett fik därinne så gick vi förbi Henrik Skyffert och hans barn eller vilka de var för han satt och fikade med 4 småttingar och hade fullt sjå at hålla reda på alla.
det var ju kul att se honom. han gillar vi. 

 Senast sedda film?
2012, sjukt bra.
jag älskar jordens undergång filmer.

Vem pratade jag med senast?

Nina

När tog jag ett varmt bad, med bubblor och levande ljus sist?

det var ca en månad sen, tycker inte om att bada i badkar med äckliga bakterier och vem vet vad mer som flyter runt....

När gick jag till gymet sist?

hahaha, hm ja jag har nog aldrig gymmat på riktigt om man säger så.
men jag har gått på gymför att gå på springband,men det ar när jag jobbade på sjukhuset o det var ju snart 3 år sedan så.
men jag går på Ashtanga Yoga varje vecka och det funkar jättebra och är det bästa jag kunnat börja med.

Vad åt jag i går? 

En bulgursallad med tonfisk på sandys

Vad önskar jag mig i julklapp?

antingen några nya klackar som jag har ett starkt vill ha begär för..
eller så vill jag ha en riktig skyltdocka en kvinnokropp som jag kan använda mig av i mina jobb när jag syr och fotar och tar mått mm.

I min skosamling har jag?
Många Skor..men bara de som är värda att hang on to..:)

Jag fyndar bäst? 

I utlandet, men annars på second hand i sverige eller från nätet.

Fobi?

Jag lider verkligen av höjdrädsla, och jag är totalt livrädd för ormar

Vad har jag för planer i veckan?

tre jobbmöten, en deadline ang ett annat jobb.
har 180 plagg som skall fotas och upp på en sida på internet.
samt bygga klart min egna hemsida och umgås med min familj.
på onsdag ska jag och kolla på en overlockmaskin med mamma.
och vänner får nog vänta den här veckan för nu e det väldigt busy tyvärr.
sen ska jag ju på NEW MOON om några dagar. ;)
 
Jag är beroende av?

Kaffe och vatten.
Frukt, grönsaker och cashewnötter.
Kokande Varmt vatten med färsk ingefära som jag mortlar och hackar,med andra ord Ingefärste thaistyle
Lösgodis, mest surt,segt,och lakrits.
God mat i vänners och familjs sällskap

Oj nu blev det ju bara saker man kan stoppa i munnen, men det är ju ett typ av beroende vi alla har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0