my lunch somedays


Igår lyxade jag till det litegrann när jag valde min middag/lunch.

Blev så fruktansvärt sugen på bakpotatisen och skagenröran som jag brukar äta på Cafe Java
Men jag orkade inte ta bilen och åka ända dit för lite mat så jag gjorde mig en egen bakpotatis i ugn
samt en röra till som jag bara slängde i ingredienser som jag tyckte passade ihop.
det blev supergott..
+ att min och pojkvännens hemmagjorda pesto på brödet gjorde sitt :)
Vi har börjat göra Pesto från ett jättebra recept som jag fått tag på.
den håller sig i flera veckor i kylen och så ser den fin ut när den är hemmagjord.

Tänkte dela med mig av min röra

Tog på måfå. 
Creme fraiche
Orange stenbitsrom
Färsk dill
Färsk basilika, (hackad)
Färsk tomat, (skuren i små tärningar) ej kärnhuset
Hackad rödlök
Hackade kräftstjärtar
Lite grovmalen svartpeppar

och så blanda runt alltihopa.
Det blev supergott verkligen. tänkte testa mig på en tonfiskröra med kokt
ägg i oxå, det borde bli gott.


Min Hemmagjorda Pesto och en röra med kräftstjärtar


Efter den supergoda måltiden igår så tog jag med mig syrran på shoppingkväll till 20.00 då affärerna stänger
sen åkte vi hem och kollade på film och käkade godis.
sen hittade vi inga fler täcken så vi sov i våran nya stora säng båda två :) men det var mysigt att dela säng med syrran
någon gång ibland, känns så ensamt och trist när min bfriend är borta på jobb 70 mil bort... :(

Idag har jag, Mamma och Sanna ätit oxfile och potatoes på Bistro, hade det lite mysigt för att fira mammas födelsedag som är under helgen.
men mamma åker till västkusten och firar utan oss. det ska hon allt få för :)

kommer fira henne överdrivet mycket på måndag oist. :)

jag och sanna hann med shopping idag med. det blev några fynd på gina tricots storREA :)
nice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0