Jennyquiz

Vad heter du?
Jenny Lyckholm

När är du född?
1984

Din längd?
173 cm

Din vikt?
51 kilo

Din hårfärg?
färgat mörk/chokladbrunt, men föddes ljusblond & var det tills jag började färga håret i 7,an

Din klädstil?
Svårt att placera min klädstil i ett fack.
Jag har på mig det jag tycker ser snyggt ut.
men inspireras rättså mycket av 3 kändis Flickor, alla från US, & som syns mycket i media & skvaller.
+ att jag antingen syr eller köper liknande vissa kläder som jag ser på bilder från olika mode visningar.
& så gillar jag ju såklart second hand!
är mycket för gråa, svarta, blåa, vita, bruna & beigea plagg, eller annars riktigt knalliga pastelliga plagg.
& så är jag helt klart en jeanstjej.

Din familj?
Min mamma, låtsatspappa & 2 syskon som jag är uppväxta med.
men jag har sammanlagt 6 halv småsyskon.
& så står jag min mormor väldigt väldigt nära. jag är i princip uppvuxen på landet med henne & morfar oxå.

Boendet?
Bor ihop med min pojkvän sedan snart 4 år tillbaka i en tvåa.

Jobbsituation?
Ja, just nu är jag långtidssjukskriven från mitt jobb som undersköterska på en kirurgavdelning.

Vill du jobba med det hela livet?
Oj, nej absolut inte.
jag har helt andra planer inför 2009.

Ska du plugga vidare?
Kanske, fast inte en lång utbildning på 3 år. & inte just nu,

Vart vill du bo?
Jag skulle kunna tänka mig att bo ett tag i Usa & i Australien.
gillar att resa mycket.
Ska tillbaka till Thailand i ett halvår snart, så börjar med det tills vidare.

Har du djur?
Nej inte just nu, men jag älskar hundar & katter.
Har under hela min uppväxt haft smmanlagt 12 dalmatiner, 2 gula labradorer, 1 jakthud &
kanske 10 katter.
vår lilla katt elvis dog förra sommaren & efter det har jag svårt att köpa en ny, för han var för speciell.

Vad gillar du att äta för mat?
Jag älskar thaimat, som vi lagar själv från den skolan vi gick i bangkok.
+ att det blir mycket mexikansk mat.
äter dock inte kött, om jag gör det så är det endast fläskfilé eller kyckling.
Blir mycket qournfärs till tacosen.

Dina fem favorit godsaker?
1.Lösgodis, helst surt segt godis, lakrits & ahlgrens bilar.
2.Cashewnötter
3.Jordgubbar
4.Vindruvor
5.Gröna äpplen

Vad dricker du?
Vatten & kaffe.
ingen alkohol.

Har du någon pojkvän?
Ja, jag har min Mathias sedan snart 4 år tillbaka

Har du många vänner?
Jag har bara ett fåtal tjejkompisar som verkligen är riktiga vänner, men har många bekanta.

Vad gillar du för musik?
Jag har sedan jag var 4 år älskat 50 & 60 tals musik som mina föräldrar spelade i vinylen jämt.
Men sen när jag började 7,an så började jag gilla både punkrock & hardcore.
fast det blir mest att jag lyssnar på mina 50 & 60 tals favoriter.
har rättså många oldiesvinyler & ca 500 låtar i datorn med sån musik.
Det är iaf sån musik som får mig att bli glad.

Vad har du i fejset?
Jag använder oftast mineralpuder eller foundation.
& så smetar jag på svart mascara & läppglans. mer än så brukar det aldrig bli.
Men upptäckte solpuder häromdagen & det kändes ju rättså fräscht och fint så ibland slänger jag väll
på lite sånt med.

Vad använder du för ansiktstvätt?
Jag tvättar ansiktet varje kväll med aco ansiktstvätt & s har jag En produkt från garnier som jag tvättar
bort mascaran med.
+ att jag brukar använda ansiktsmasker nåra ggr per vecka.
varje kväll innan jag ska sova så baddar jag hela ansiktet med iskallt vatten som får sugas in i porerna
under natten & det fungerar finfint, mitt ansikte känns alltid lent och fint när jag vaknar.

Tränar du?
Oj, nej det kan man väll inte säga att jag gör.
eller jag går i elljusspåret eller runt sjön ibland & så dansar jag magdans varje kväll innan jag somnar.
=) haha, det låter skitkonstigt. men det fungerar faktiskt.
gör ca 500 magdansrörelser varje kväll & min mage är stenhård & platt.

Vad blir du inspirerad av?
Jag tycker  det är kul att kolla på bilder på folks olika klädstilar & frisyrer i olika tidningar & på nätet.
Både okända "vanliga" personer & modeller.
Det är så jag får inspiration till att sy liknande klädesplagg eller dylikt.

Vad gör du om dagarna?
Just nu pluggar jag till körkortet.
Så varvar det med att blogga, läsa mycket olika fashionmagazines och träffa vänner.
men då jag är sjukskriven och har ont typ dygnet runt så är jag ju mest hemma. men försöker hitta på saker
för att tänka på annat.

 Vad har du för planer för resten av året?
Jag väntar på operation just nu & efter den ska jag återgå till mitt gamla jobb på sjukhuset resten av det här året.
sen innan jul är planen att sticka till thailand över vinterhalvåret & efter det har jag en riktigt bra plan som kommer hända då.
men det skriver jag mer om när det är dags =) men det har att göra med mitt yrke.

Vad har du varit i för olika länder?
Jag har varit i
Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Österrike, Schweiz, Turkiet, Bratislava, Italien, Spanien &Thailand men fler ska det bli.
Mina önskeländer att besöka härnäst är USA & AUSTRALIEN.

Nämn 3 favorit acessoarer som lyfter upp en hel outfit?
1.Ett par snygga skor
2.En överdimensionerad väska
3.Något snyggt på armen, antingen en klocka eller ett snyggt armband.
(gillar inte när det är för mycket smycken) & tycker inte om halsband.

Har du några roliga tips att dela med dig?
Hm, vad skulle det kunna vara då.

Ja, drick mycket vatten, det är bra för både ut och insidan av kroppen.
Käka mycket frukter & nötter.
De Frukter som är nyttigast är
Blåbär, Jordgubbar, Kiwi & Gröna Äpplen.

Tvätta alltid av allt smink innan du sover för att hålla huden frisk och låta den andas.
gå mycket, & använd bra skor de gånger du ska gå gå mycket en hel dag.
ex en shoppingdag eller om du ska ut bara för att gå.

Jag har bla lärt mig att man måste vara en riktig egoist för att orka med allt.
det låter säkert hårt & sjukt, och det är det.
men jag har alltid vart FÖR snäll enligt alla i min närhet & det är då man får ta som mest skit från folk.
Men var inte för ego bara, var egoist på rätt sätt!
Tänk på dig själv  så att du mår bra i första hand.

Det blev en salig blandning med tips, men vet inte mer vad jag ska dela med mig av!? =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0