Harstad, Norge

Vi har vart i Harstad i två dagar nu, är på ett rättså fint hotell som vi ska cheka ut ur l 12.00 och då åka tillaka till Kiruna igen.
Det vart för långt att åka till Tromsö, så vi åkte först till Narvik och slutligen till Harstad som är hur fint som helst.
en hamnstad med både shopping och restauranger. det var ju trevligt :)

Har ett litet ärende som jag ska fixa i gallerian här bredvid innan vi åker.
Ska köpa en Stor-kofta, stickad från Carlings och kanske en stor-skjorta till från bikbok.
dom hade jättefina färger på dom, den jag köpte är ju röd och från lindex. kunde vara kul att ha en annan färg med.
men får se hur jag gör.

Var just nere på frukostvåningen och åt mig proppmätt så ska smälta maten lite nu innan jag fixar frillan och kläderna för
dagen.
men funderade på att göra flätor på sidorna och sen ha skjorta på mig med brunt flätat skärp i midjan.
jaja, whatever egentligen :)
ska ändå bara köra bil en hel dag, så comfy får det bli.

Ja just det, dom har en skitbra grej här på statoil i norway.
Man köper en termosmugg för 59:- så får man gå in och fylla på den på alla statoil i hela norge hur många gånger man vill.
så jag har hitills hunnit dricka 4 muggar gratis kaffe rån att jag köpte statoilmuggen.
=)
så borde vi ha i sverige.
Köpte senaste nummret av COVER igår kväll på norges svar på seven eleven, där dom förövrigt hade världens största kaffe-papp-muggar. =) perfekt tyckte jag.
Vi var på ett steakhouse igår kväll och tog ett glas vin och åt halvblodig Oxpepparfilé med potatis och grönsaker.
det var riktigt bra mat och vi blev så mätta så vi knappt orkade gå hem till hotellet igen.
vi kom förbi kinon 5 minuter innan dar knight skulle börja så vi tänkte gå på den här för vi har vleat se den sen den hade premiär.
men vi går i sverige istället med svensk text.

vi har fiskat i havet och så har vi shoppat lite nödvändigheter.
Jag ska vara i norrland/lappland till på söndag sen börjar vi köra neråt och hem igen.
då har vi vart borta i nästan 7 vecor. =/
hela jäkla sommaren försvann bara sådär...
saknar min familj mer än något annat..
snart hemma igen

nu ska jag fixa lite här.

ha det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0