working nights again

Nu har faktiskt mitt nya jobb verkligen startat på allvar.
Idag fixade jag en revisor som ska hjälpa mig med allt pappersarbete
som blir..  inte spec dyrt var den utgiften heller, så det var en sten från
mina axlar och det är värt att slippa mycket av pappersgörat..

Har liksom inte riktigt tiden för det heller.

Idag har jag haft min vinröda mysdress hela dagen.
gick upp vid 07.00 imorse för att jag skulle baka frukostbröd, men det blev inget med det
utan vi fick äta av det som vi bakade förra veckan ist. :) men det är ju nedfryst och så sjukt
gott så man vill gärna spara på det lite till.

Sen efter frukosten så åkte vi till mamma med vår bil och släp och hjälpte henne att köra
massa gamla möbler och skrot sen vi var små till tippen.

efter det så lagade jag först en av de thailändska rätterna som vi lärde oss på matlagningsskolan i bangkok.
Det blev en kyckling och ingefärsrätt med 3 löksorter, cashewnuts och paprika och ris till det.

Sen efter det så gjorde jag Panang gai med lök, paprika och ris till det.
Och självklart lagar vi mat med äkta thairis i riskokaren och med de riktiga ingredienserna från thaibutiken..

min familj älskar nämligen thaimaten som vi lagar så vi är där ofta och lagar mat till dom..

och imorn ska jag ha thaimatlagningskurs för två vänner.

fast då blir det två andra rätter. och maybe att vi går på bio efter det.


Så jag har fixat viktiga ärenden under dagen, ringt viktiga samtal, skrivit papper blanketter och etc. etc.

så nu kom vi inte hem förens runt 22.30 tiden så då bliur det som vanligt nattskiftet inatt oxå.

men jag börjar se dubbelt nu i bokföringen så jag tror det får bli sängen för mig straxt.
likabra att man får sig sin sömn om man ska orka med allt..

har redan stressat sönder min mage och sjukdomen har bara blivit värre på senaste veckan.
men min läkare var ej tillgänglig idag så ska ringa in imorn så får vi se.

hoppas jag slipper fler operationer nu. orkar inte mer. och jag vill bara kunna jobba och leva normalt..

och så hade det ju vart trevligt om min tarm kunde ta upp något av allt jag smäller i mig dygnet runt så jag kunde få en normal vikt och få tillbaka min mens... detta livet är ju inte  spec kul när största delen av min dag och natt består av smärtor och värk... samt typ 50 andra symtom som jag inte orkar gå in på...

gaaaaah, jag vill kunna sova en hel natt tack.

:(

Och så tänker jag på dig M, varje dag och natt.. love you and miss you every second of my life..
åker till din grav på onsdag och jag ska plocka fina liljekonvaljer som äntligen blommat upp i lilläng och lägga
på stenen så att det blir fint.
kommer så väl ihåg du och jag, våra 3 dalmatiner och 2 gula labradorer som var ute i skogen och plockade liljekonvaljer
blåsippor och vitsippor
det känns som om det var igår...

:(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0