Snyggaste ortsnamnen ;)

Hahahahhahaha

Jag håller på att skratta ihjäl mig nu...
Min syster sover här inatt och vi sitter och googlar massa kul :)
och då kom jag ihåg massa konstiga orter vi varit på runtom i Sverige.
de fulaste namnen jag sett på skyltar är Kåtotjåkka, Ryckepungsvägen, homotjåkka och Kukkola.

Men de finns ju betydligt värre namn än så i vårt avlånga land. hahaha
tänk att bo i Stjärtnäs och Klättra upp på Pullberget eller varför inte bada i Rövattnet.
Eller så köper vi hus i Horsås.. Hahahha
Jag ska även låta mina barn gå på dagis  i Pung och köpa matvaror i Snorrslida.


Hahaha nej nu måste vi verkligen sova ;) men det här var mycket mycket roligare.

http://www.intresseklubben.nu/ssg/ShowEm.asp?Lan=20

här kan man läsa ännu flera :) hahaha


Lappland:

Bockträsk, Kåtaträsk, Porrajärvi, Snålkuk.

Norrbotten:

Kukasjärvi.

Västerbotten:

Mensträsk.

Jämtland:

Trång.

Ångermanland:

Baksvedjan, Fucke, Könsa, Pullberget.

Dalarna:

Rumpsjön, Brittas hål, Klittberget, Luderbygget, Pickfallet Mussjön, Mors Torva.

Hälsingland:

Fnaskberget, Muslickberget.

Gästrikland:

Lem.

Värmland:

Flatebyn, Rövattnet.

Västmanland:

Trekanten, Äs.

Uppland:

Stjärtnäs.

Södermanland:

Muskö, Pungpinan, Snopptorp.

Bohuslän:

Bögebacka, Museröd, Flatön, Stripplekärr, Valefittan.

Västergötland:

Balltorp, Horsås, Porris, Slinkebo, Köttkulla, Ålleberg.

Östergötland:

Pickhult, Slaka, Lilla Runken, Stora Runken, Tuttorp, Ållonö.

Halland:

Fröslida, Bögholmen.

Småland:

Fiathult, Pattebo, Pung, Runkarp, Runkesten, Snorrslida, Trekanten.

Blekinge:

Onansbygd.

Skåne:

Bokeboda, Porrarp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0