ingen inspiration

Jag har helt tappat all inspiration till att laga någon
typ av frukost, lunch, middag eller efterrätt.

Idag fick min sambo laga maten om vi ens skulle äta
någon :)  det blev jättegod pad kah paow eller hur det stavas
en thailändsk rätt på äkta thai-ingredienser från thaibutiken.

vitlök, chili och helig basilika.
Dock blev det lite för salt men vi lär oss mer till nästa gång.
sen har vi blivit bjudna på semla hos jobbarkompisar idag :)
min första semla för året. mums var det.

när vi kom hem ikväll köpte vi med oss kex och ostar och vindruvor.
lätt och gott bara att plocka fram.

Men morgondagens mat orkar jag inte ens tänka på.
kan bero att min tarmsjukdom förstör mitt liv och ger mig extrema
buksmärtor vid varje  intag av föda jag gör...
tack och lov har jag smärtstillande mot det.

men funderade på att göra en god ungsomelett imorn eller så blir det
kanske mer thaifood om baby lagar maten för jag orkar inte mer än
att vispa några ägg eller koka gröt typ.

eller nej, nu kom jag på något som vore gott :)

Pannkakor på dinkelmjöl med färska blåbär. mmm det vill jag att vi gör
imorgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0