Brödbaket blev sjukt lyckat

http://kryddburken.se/2008/10/30/valnotsbrod-med-aprikoser-pumpakarnor/

Jag läser alltid massa recept på nätet, oftast på tasteline eller recept.nu
men det finns en speciell bloggare som jag alltid kikar in hos då jag är sugen på
något nytt. hon är riktigt duktig i allt hon gör, både matlagningen och fotodokumentation.

så idag testade jag det här receptet , kolla länken ovan.

såhär blev mitt resultat.


Alla mjölsorter jag använde.

Under jäsning


Innan och efter ugnen.


  

På bänken på avkylning.


Och nu äntligen på en tallrik farmför sex and the city boxen på säsong 4.
Så först åt jag scones och frukt med kaffe och nu har jag klämt i mig 6 skivor av det här goda brödet.
snacka om att magen värker nu... men det var det fasiken värt.


Godste brödet jag ätit på länge.  5 av 5 möjliga i betyg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0