Meow

http://www.tradera.com/MC-jeansjacka-fran-chicy-snyggaste-jag-sett-auktion_101174224

KOLLA mina TRADERA auktioner oxå, och du kanske kan fynda på något frånmin ashop och min garderob.. :)



Såhär ser en av våra varianter på Chicken with cashewnuts and ginger från thailand.
Vi har endast färska råvaror och använder oss endast av thaikryddning från thaibutiken där vi brukar handla.

Måste bara skryta för vi har blivit så sjukt bra på att laga thaimat sen vi gick den där thaicocking school i Bangkok
för 3 år sedan, vi gör oftast den här rätten, eller Panang gai, tom yum och masaman.

men det händer att vi gör andra rätter oxå, vi exprimenterar med nya thairätter minst 2 ggr i veckan.
den här veckan har vi tänkt göra en ny thairätt varje dag, imorgon får det nog bli Wok med lite annat i och
eventuellt tigerräkor.
Eller neeej, guh vad sugen jag blev på tom yam gai, det ska vi göra :) yey starka chilisoppor med kyckling, svamp, tomat och koriander. kan inte bli bättre och så ett gott bröd till det.

hoppas bara att jag kan tugga imorn, har ju i princip levt på flytande sen i torsdags, men stygnen borde ha läkt snart för imorn vill jag tugga gott bröd till soppan.





Och en rättså dålig bild och beskrivning av dagens outfit.
Men iaf, high waist byxorna med knyt i midjan är från gina tricot, tunt och härligt tyg.
Den svarta långärmade tajta tröjan är från vero moda
Stövlarna är från Scorett



Ikväll när jag kom hem så använde jag min halvdyra lermask som är riktigt bra för huden, i love it...

Kommentarer
Postat av: sofia

Hej Jen! Hur är det med dej? om man bortser från tandläkarbesöken förstås =)

Jag hittade ditt recept på chicken cashew för bara nån vecka sen, har letat som en tok ända sen jag flyttade, nu har jag redan ätit de 4 gånger sen jag hittade det, muuums! ;)

Ha de bra

Kram Sofia

2009-10-26 @ 01:15:18
URL: http://soufi.blogg.se/
Postat av: sofia

Hej.

Allt är bra här i Gbg, fast ibland känns det konstigt att inte ha familjen på 5 minuters avstånd, lite ensamt. Men skolan å så går bra, mkt att göra men det är skönt att vara upptagen.

Jag ska nog åka hem nån gång i november då får vi göra nått.

Visst har väl Nina och Böna flyttat upp nu?



Jag prövade också med rödlök nångång för mamma tål inte gullök, men jag tyckte de va så äckligt att jag inte kunde äta haha. Fast jag tror jag har liiite för mkt chili och vitlök i men det är ju så gott.



hade så bra

Kram

2009-10-26 @ 19:38:19
URL: http://soufi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0