f*****ck*<+<#"#¤%&

Imorse blev jag först väckt av att min mamma rigde från jobbet. det gjorde absolut ingenting.
blir gärna väckt i tid av min kära mamma..

MEN, att vakna upp och känna att tandvärken är värre idag än igår och inte ens kunna röra käkarna
för att prata är helt sjukt.
fyfaeeen vad ont jag har, det är totalt igensvullnat i halva nederkäken och kinden är uppsvälld
och när jag pratade med akuttandvården så fick jag ingen tid att dra ut tanden förens klockan 12.00
och jag fick ingen tid här där jag bor utan jag måste ta bilen själv och åka 2 mil till en annan stad och
dra ut den där och få mitt penicillin och bedövningssprutor.

så förmodeligen kommer jag inte ens kunna köra tillbaka hem igen då man inte ska eller bör köra bil
när man vart hos tandläkaren i vanliga fall.

Så om jag inte skriver här någon mer gång så vetni varför för jag kommer köra bil ändå eftersom jag måste hem igen..
Min sambo kommer hem frå gotland vid 15.30 tiden så han kan inte skjuttsa mig eller hämta mig.
så himla dryyyyyygt..

Och AJAJAJ vad ont jag har.
kan knappt hålla huvudet upprätt och sitta här längre.
väntar på att mina smärstillande ska kicka in, men de verkar aldig göra det.
fick ta dom ihop med en skål risgrynsgröt, det var det enda somn gick nästan smärtfritt att svälja ner.

OCH jag som både ska gå runt sjön med enkompis idag samt på ett möte med min coach/mentor i eftm.

Vi får se hur jag mår efter tandläkaren, jag vet att räkningen på 1000:- som det kostar att dra ut visdomständer
iaf kommer svida i våra sparpengar..

Drog ut en förra året oxå. och det är lätt värt pengarna när smärtorna avtar men fram tills det så är det mest deprimerande att köpa bort en tand....

Nu ska jag klä på mig. om det går. för min kropp är febrig och alla lymfkörtlar är uppsvällda, mitt allmäntillstånd är feberliknande och big BIG huvudvärk och värk i ryggen och nacken.

Och det har med tanden att göra sa de på Akuttandvårdsjouren...


 källa: http://www.nusjukvarden.se/NU-sjukvarden/Hitta-varden/Kliniker-avdelningar-och-mottagningar/Kakkirurgen/Patientinformation/Visdomstanden/

Operationen
Då visdomständerna i underkäken vanligtvis inte helt har kommit fram, behöver man vika tandköttskanten åt sidan. Detta görs med ett mindre snitt i kanten av tandköttet. Det är också vanligt att visdomständerna kommer snett. Man behöver därför oftast dela tanden för att kunna få ut den. Detta görs med vanligt tandläkarborr. Under tiden man borrar spolas området med koksalt. Efter att tanden är avlägsnad sätter man 1-2 stygn för att hålla tandköttsfliken på plats. Dessa stygn löses upp efter någon vecka.

Efter operationen
För att så långt som möjligt undvika besvär efter operationen får Du en smärtlindrande tablett några minuter innan ingreppet. Man får dock räkna med en del efterbesvär i form av värk samt svullnad. Dessa besvär kan avsevärt lindras om man intar de smärtstillande preparat man blir ordinerad. Dessa har förutom en smärtdämpande effekt även en antiinflammatorisk effekt som mildrar svullnaden.
Trots alla försiktighetsåtgärder drabbas ett fåtal av mer betydande efterbesvär. Man kan då söka antingen sin ordinarie tandläkare eller vår klinik för behandling.


JAAAA; och det här verkar ju väldigt kul... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0