LYCKHOLM ISLAND

Något ni inte visste om min och min familj och släkt... :)
riktigt coolt om jag får säga det själv.

Min familj och släkt har en egen ö utanför SVALBARD som tillhör
oss och är döpt efter min släkting Johan Wilhelm Lyckholm.
som upptäckte ön när han reste runt mycket. 
Han var en explorer, politiker och även ägare och grundare till Lyckholms Bryggerier och Lyckholms öl är min
släkts öl sort. och vårt namn :) vi tillsammans med Pripp och Lyckholm
bryggeri.


klicka för stor bild, info ur wikipedia om min familj och släkting.
på min morfars sida, dvs Lyckholm sidan som vi kommer bevara för vi är originalarna.
sen finns det andra personer runt omi sverige som har tagit vårat namnav oss. de frågade såklart om lov först.
men de flesta som heter Lyckholm är vi släkt med.

Men det med namnet och ölen har jag ju vetat sen jag föddes i den här släkten men det här med våran Ö fick jag reda på nyligen av min moster som har en gammal gammal bok där det står informationen om tre av våra släktingar. varav en av dom är min morfars farfar eller liknande.



Generalregister över svenskt porträttgalleri









 


Det finns fler bilder på Ölen och vi har burkar hemma, men orkar inte fota massa nu.
hittade den här bilden på nätet... detär några av våra öler iaf.    : )

synd att jag alltid vart nykterist, men jag har iaf smakat Lyckholms öl och den är rättså god tycker jag .. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0