colours and food

Det här åt vi idag.
Vi snodde ett recept av en tant som vi åt hos varja dag i thailand.. :)
eller snodde och snodde, vi stod och tittade på då hon lagade den här rätten och det var inte spec
komplicerat.
det är chicken with ginger and cashewnuts. och det blev faktiskt att smaka rättså exakt likadant som den
vi käkade där..

älskar att det är så billigt med import varor från thaibutiken.
det är ju både billigare och godare att käka thaimat varje dag även i sverige.

ångrar inte en sekund att vi gick thaicocking school för 2 år sedan i bangkok.
för vi har lärt oss ca 7 rätter nu som vi lagar riktigt bra.
och imorse bakade jag dinkelmatbröd också och överraskade baby med frukost på sängen och nybakt bröd..

jag är bästa hemmafrun ;)



Jag var ute i skogen med Bfriend och vi plockade några vitsippor som vi satt i köket så att det ska
lukta gott...  det är så fint väder här varje dag så det är så härligt att stosa ut i skogen som är typ 20 meter från vårt hus.
i love it.



Ikväll ska jag måla om mina tånaglar igen.
just nu är de mörkröda men jag ska måla om dem nyonrosa eller corall/puderrosa

Kommentarer
Postat av: maria

gud vad gott :D:D:D

2009-05-06 @ 09:26:43
URL: http://mariscal.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0