Frågestund då jag har tråkigt

Lovar du att vara ärlig? Ja

Du heter: Jenny Ida Anna Lyckholm

Smeknamn:  tror inte jag har något speciellt så som jag vet om

Vilken hårfärg har du? Just nu har jag mörkblond, men annars brukar jag ha mörkbrunt

Hur lång är du? 173 cm

Är du nöjd med ditt utseende? Svår fråga, jag har inte direkt världens bästa självförtroende och tycker att jag är snygg på något sätt, men man får väll vara nöjd för hur man ser ut och sluta tänka så mycket på att utseendet ska vara så viktigt i alla sammanhang.

Jag är nöjd att jag ser ut som jag gör, det hade kunnat vara värre.

Men jag har även fler komplex än vad jag tycker är bra på min kropp.

Står du din familj nära? Jag står min familj väldigt nära ja. Och min sambos familj oxå.

Har du något husdjur? Jag har haft väldigt många husdjur, tyvärr har de dött ifrån oss=(

Har du körkort? Japp, jag tog det bättre sent än aldrig i september -08

Har du någon favoritplats på jorden? Ja, det finns många fina platser här i thailand som jag kommer besöka igen. Annars tycker jag om att vara hemma hos min familj och i vårt hus

Vad har du för bil? Vi har en jättefin Seat Leon -04

Vad jobbar du med? Jag har jobbat som undersköterska i flera år, men har  tyvärr varit långtidssjukskriven nu i 3 års tid.

Så då jag kommer hem till sverige igen så ska jag göra ett karriärbyte och sluta jobba som undersköterska helst, dock så trivs jag ju på sjukhuset men vill jobba med kläder och mode hellre.

Vilket är ditt mest välanvända klädesplagg just nu? Det måste vara mina jeansshorts med hål i från bikbok och min gula jumpsuit från Cubus

Vad kommer bli ditt vårplagg? Jeansshorts och olika sparkdräkter samt skjortor som man knyter.

Hur många syskon har du? Jag har 6 småsyskon

Vilken är din favoritfilm? Cry baby och Elvis the beginning

Vilka serier följer du? Älskae seinfeld, sex and the city och vänner, har sett hela boxarna typ 10 ggr vardera. På teven förljer jag Greys anatomy, Desperate housewifes, Lost, prison break och top model mfl.

Vilken är din favorit sminkprodukt? Det måste vara Läppglans med plumpeffekt och Concealer

Vad har du för skostorlek? 39 på vanliga skor och 40 på högklackade

Vilken tidning läser du helst? Vouge, In style, Cover och de billiga skvallertidningarna på affärn

Vilket te dricker du helst? Sen jag kom till thailand så har jag börjat dricka varmt vatten med färsk nerskuren ingefära i, så himla gott. Och det heter ginger tee på restauranger dock är det bara vatten och ingefära. Men det är riktigt gott.

Annars dricker jag helst svart kaffe och inte te.

Låt som när du är ledsen sörjer till?: Det finns en speciell låt som gör mig väldigt ledsen pga vissa orsaker! Men det känns privat.

Beroende av: Lösgodis från konsum eller hemköp, och säkert mycket mer men kommer inte på något

Vad tror folk om dig?: vet inte vad andra tror, men jag vet att jag är lite för snäll och lite för öppen/ärlig  av mig.

Stämmer det?: Ja det stämmer

Nämn tre ställen du bott på? Mörby centrum danderyd, Hisingen göteborg och Lindesberg

Vad får du oftast komplimanger för?: Oj, det kan vara så olika. Men har fått höra att jag har både fint hår, vackra ögon, snygg smal kropp och på gymnasiet hade jag ett smeknamn pga min rumpa, hur löjligt som helst. men men, ärlighet var ordet.

Vad säger du för att imponera på någon?: Jag försöker aldrig att imponera på folk, varför ska jag göra det... jag är bara mig själv

Hur imponerar man på dig?:  Jag tycker inte om personer som är falska, oärliga och uppenbart avundsjuka.

Brukar du skratta för dig själv?: ja, det är klart.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?:  det var från mamma. Privat.

Var bor du?: I Lindesberg utanför örebro

Trivs du där?: Ja, faktiskt jag boddeju i sthlm och göteborg i 4 år men trivs inte alls i storstäder och min familj bor runtom Lindesberg så jag vill bo nära dom.

Äger du några converse: nej, de har jag slängt för flera år sedan, jag kör med kopior ist, de billiga för 25 kronor härifrån thailand.

Sprit, cider, vin eller öl: Dricker inte alkohol ALLS

Brukar du bli för full:  Det har hänt vid några tillfällen då jag var yngre

Vad har du för mobil operatör: Halebop

Är du allergisk mot något: Nej inte som jag vet

Har du haft sex idag: Det är en rättså privat fråga va! Men nej.

Hur svarar du i mobilen: försöker svara med mitt namn men blir oftast hallå eller hej

Vem ringde du senast?:  Mamma

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Kommer inte ihåg, det var någon vecka sedan, pratade om allt möjligt

Antal timmar sömn inatt:  sov kanske 5 timmar

Sov du ensam: nej, sover med min darling Mathias

Brukar du komma i tid: Jag kommer aldrig försent om det inte är något spec som hänt.

När mår du bra: Svårt att svara på eftersom jag har 2 kroniska sjukdomar, så typ aldrig.

Men om mina nära och kära har det bra och är friska så är jag glad.

När blev du fotad senast: idag

Hur känner du dig nu: har lite ont i magen och känner mig lite tung i huvudet sen bihåleinflammationen som jag hade hela förra veckan men annars bra.

Vanligaste färg på dina kläder:  jag har oftast naturella färger men har börjat med mycket pastellfärger på senaste, men det varierar verkligen, finns nog ingen färg jag spec använder.
Vad tycker du om fötter: Oj, fötter är verkligen det värsta som finns, tycker inte om mina egna fötter eller någon annans fötter, de är superäckligt med fötter, jag har verkligen fobi för fötter nu när jag tänker efter.

Vad saknar du: min mormor, så himla mycket... känns riktigt förjävligt

Hade du en bra kväll igår: Ja, vi myste och kollade på film och åt godis

Favorit dryck på morgonen: vatten och svart kaffe

Vad äter du helst till frukost? Jag är verkligen en frukostmänniska, älskar stora frukostar med olika goda brödsorter, Massor med Kaffe och goda färskpressade juicer, omeletter och Musli med Yogurt.

fast här har det blivit mycket färska bär och frukter med pannkaka eller våfflor, en skål flingor och mjölk eller bara en macka med marmelad och en kopp kaffe.

Rakar du benen: Ja i thailand har jag gjort det, men annars brukar jag använda  hårborttagningsmedel

När brukar du oftast gå och lägga dig: Blir nästan jämt vid 02.00 tiden, är en sån nattperson

Är du blyg?: Ja då jag är bland folk som jag inte känner

Sysslar du med någon idrott: Nej

Vill du hellre ha mail än brev:  nej, det är så personligt och kul med riktig post

Kärlek vid första ögonkastet: Ja verkligen

Har du spytt offentligt: ja men fy, jag spydde på båten till koh phangan av åksjuka, jag mamma och karin kräktes ikapp på tre olika ställen på båten, det var verkligen hemskt.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: vet faktiskt inte, skulle inte vilja vara kille.

Är du nöjd med ditt liv: Ja, jag är nöjd med vad som är på gång och med min pojkvän/sambo och mitt liv tillsammans, men inte med det som hänt i mitt privatliv under de här 3½ åren nu. Har bara hänt massa tråkigheter med både mig och min familj.

Är du bortskämd: Ja det är jag verkligen. Eller jag känner det så iaf.  Men positivt bortskämd.

Vad gör du i morgon: Ska ligga och sola nere vid havet imorn på morgonen och fixa tillbaka brännan i min nya bikini och efter det ska jag ta en lyxig frukost på spahotellet.

Vad är det värsta du vet?: Falska och elaka människor, spindlar och ormar

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?: oj vilken fråga, är så dålig på att hålla koll på min ekonomi, ibland blir det för mycket slösa men oftast är det på bra saker.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild?:  förebild? Hm vet faktiskt ingen som jag ser upp till på det viset. Det finns kändisar som klär sig snyggt och som ser bra ut men ingen som jag tänker oj vilken smart person, så vill jag vara!

Vad längtar du till?: min familj, har saknat dom i 5 månader snart

Har du bra vänner och äkta vänskap?:  Ja verkligen, och det hoppas jag

Vad använder du för shampoo?: Det är olika varje månad

Vad är det finaste du fått?: Jag har fått för mycket fina saker för att välja ut en

En speciell dag du minns: Det finns så många bra minnen från mitt liv kan inte välja ut något speciellt på den fronten heller

Hur gammal är du: 24

Tycker du om någon just nu: Ja

Du samlar på: Kläder

Gröna eller röda äppeln: De gröna som är lite sura, i love them

Vem ringer du när du är arg/ledsen: mormor och mamma, gjorde/gör alltid det L

Gillar du golf: Neh inte direkt, minigolf kan vara kul

Vilken tid gick du upp idag: 10.00

Har du sovit i din egna säng inatt: nej jag är i thailand och hyr hus så sover i en annan säöng än min egen sedan 5 månader tillbaka

Har du strumpor på dig nu: nej, jag är barfota jämt, även i sverige

Är det okej att gråta: Ja, kan man inte gråta är det något som inte står rätt till

När grät du senast: Inatt faktiskt, hade en hemsk dröm

Vad skulle du göra om du vann en miljon: köpa vårat drömhus och rusta upp det

Bär du glasögon eller linser: nej, bara solglasögon

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej absolut inte, jag skäms nästan om jag har ett märke det känns så löjligt att bry sig om märken, tycker om att ha sånt jag gillar och trivs i sen om det är märke eller inte, visst vissa designers bara älskar jag och skulle gärna skylta med deras kläder.

Men fortf så spelar det ingen roll om någon gör en exakt kopia på det plagget och jag köper hellre billigt än dyrt.

När går du upp ur sängen en helgmorgon: är så olika, ibland vid 07.00 bara för att få en heldag och ibland 11.00

Har du piercing: Jag hade i naveln men den är urtagen som tur är, sen har jag vanliga hål i båda öronen, men använder inte örhängen.

Vill du gifta dig: nej, jag tror faktiskt inte att jag vill det. Känns så överskattat och så tror jag att det förstör allt

Vill du ha barn: Ja, fast väldigt långt framåt istf, inte i nuläget

Solar du ofta: Nej, jag solar aldrig. Bara nu då jag bor i ett varmt land och det inte går att undvika solen

Är du bra på att laga mat: ja, det måste jag säga att jag är.

Jag älskar matlagning och bakning. Är den perfekta hemmafrun tror jag ;)

Är du flygrädd: ja, jag är riktigt flygrädd faktiskt, senast det vart turbulens då vi flög från Bali till Kuala Lumpur så började jag gråta

Hur vig är du: rättså vig tror jag, kan få fötterna bakom huvudet

Är du musikalisk?: spelar lite gitarr, vi har 5 stycken tillsammans jag och min sambo

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten

Vilken är din favoritglass: Gb Sandwich

Tror du på ett liv efter döden: Nej, jag tror på spöken

Tycker du om sushi: Nej fy, testade vid två tillfällen här i asien och det var riktigt äckligt, det gör jag inte om...

Vad äter du helst när du ser på film: Lösgodis eller cashewnötter

Bor dina föräldrar tillsammans: Nej

Har du tandläkarskräck: Nej, inte nu längre

Har du sjukhusskräck: nej det har jag inte, jag är undersköterska och har jobbat på sjukhus,  jag är även stamkund på sjukan pga mina två sjukdomar, men gillar inte då man får vänta på akuten i 5 timmar...

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Jag är både och, kan somna vid 04.00 och gå upp vid 07.00 och vara lika pigg ändå

Vilken ögonfärg har du: mörkblå

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja, tyvärr väldigt ofta på senaste halvåret...
Biter du på naglarna: ja varje gång jag ser något spännande på teven så börjar jag bita, så de får aldrig växa ut

Röker du: Nej fy, och jag har ingen tendens till att börja heller

Hur ofta tränar/motionerar du: brukar gå ut och gå rätt mycket hemma i sverige

Senaste låt du hörde: Til I kissed you  med  Everly brothers

Är du trött på alla frågor nu? Nej det är jättekul att svara på frågor tycker jag, men nu kanske det får räcka för idag ja...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0