for the last time



Jag är totalt beroende av godis!
dvs sockerberoende!
Jag käkar lösgodis från hemköp varje dag hemma i sverige!
och det är ju inte så spec bra för varken hälsan eller tänderna!

Älskar ahlgrens bilar och djungelvrål, fy fasiken vad jag saknar sura bilar och salt lakrits! =)
Men jag har alltid älskat godis och alltid kallats för en godisråtta.
alla som känner mig väl ser mig jämt med en påse lösgodis i väskan!
men här i thailand så finns det ju bara konstigt godis så man blir tvungen att
sluta äta godis då det är svårt att få tag på sånt man tycker om!

Till en början gick det bra, jag stillade mitt sockersug med Oreokakor, men blev snabbt
beroende av de istället!  =)

och så när vi var på koh lanta så fanns det en svensk dykarshop som faktiskt sålde
karamellkungens godis från sverige, så då fick jag tag i godis och var hur överlycklig som helst!
men det gick snabbt överstyr och jag köpte varje dag och köpte med mig godis för 200 svenska
som jag skulle ha på tåget till malaysia och flyget till Bali!

Godiset var slut innan natt tåget hade åkt 2 timmar av 14 haha
jag är hopplös!

så nu har jag därför bestämt med min pojkvän att jag endast får käka godis på lördagarna!
och den här veckan har jag hållit detta och idag var min stora godisdag!
så jag köpte på mig det enda som finns på samui, haribopåsar av olika slag från tyskland!
samt lite cashewnötter, oreos och twix.
men jag orkade inte så mycket alls innan jag blev helt skakis av allt socker.
så jag fick slänga det mesta, och nu är jag verkligen inte alls sugen på godis längre.
fasiken vad skönt.

äntligen kanske mitt beroende börjar gå över... =)

Hoppas på det, eller så blir det en bit äppelpaj och glass imorn på det Italienska cafeet en bit bort.
det dör väll ingen av heller, jag tycker jag har rätt till en bit paj då jag är på 5 månaders semester...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0