Min frukost



För er som undrar så har jag börjat med en ny typ av frukost.
jag får ju alltid äta speciell kost pga min tarmsjukdom så då tipsade en jobbarkompis till mig och hon som även är min andra yogalärare om den här gröten gjord på hel bovete.

så vi fick det serverat i helgen på yogafrukostarna + att jag före det hade testat boveteflingor men det var inte alls lika gott som den hela boveten..

nu är jag hooked.

supergott och man står sig typ en hel dag.
jag som aldrig annars äter frukost. men u har jag gjortden här gröten i tre dagar i rad. verkligen god.

Det är

Hel bovete som man kokar tills vattnet koka bort, sen skar jag ner grönt äpple och russin som jag la ner i nåon minut av kokningen
ovanpå toppen tar jag torkade fikon och stora jumboblåbär och så lite mjölk eller soyamjölk i om man vill.

mm blev sugen nu igen :)


men nu ska jag yoga här hemma och sen sy resten av kvällen.
har jobbat hela dagen så ska ta lite avslappning och andingsövningar nu.

sen iaf klippa ut mönstret och ev syr ihop imorn ist, såg vad klockan var nu.

later dudes nu blir det bända och vrida på skelett,muskler och fläsk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0