Nu är jag hemma igen...

Igår morse kl 08.30 så började vi våran körning från Luleå till Umeå, där vi stannade och lunchade och sen var vi på vägarna igen runt 15.00 och då fick jag köra från Umeå till Lindesberg och det är rättså långt att sträckköra den biten kan jag tala om.
körde bil i 11 timmar sammanlagt igår.
kom hem sent och vaknade tidigt.

Vi är iaf hemma nu och imorn ska vi till en del olika inrednings och möbelaffärer och köpa en ny säng mm.
visar bilder imorn när allt är klart. : ) ska bli en skitkul dag imorn.

Det här åt jag idag!
Min absoluta favoriträtt är sallader av olika slag med hemmagjord Pesto.
Så det första jag gjorde idag var att åka till stan och köpa på mig dessa ingredienser så att jag kunde göra min favoritmat i mitt egna hem för en gångs skull. lovely.
Visst ser det gott ut.
i Salladen är det
Isbergssallad, gurka, avokado, rödlök, tomater, svarta oliver, fetaost, pistachnötter och kräftstjärtar.
till det gjorde jag en hemmagjord pesto av Färsk basilika, västerbottensost, parmesanost, vitlöksklyftor, svartpeppar, salt och olivolja.
Och det på ett grovt bröd och ett glas iskallt vatten och en kopp svart kaffe..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0