Jag right now

Så här ser jag ut nu..
Just nu ligger jag och degar i soffan och zappar mellan csi och spin city.
På mig har jag min rosa morgonrock i thaisilk, love it . och så har vi druckit lite ingefärs te nyss oxå.
Men nu blev boyfriend klar på ena datorn så då ska vi bege oss till sängen och sova....

Och bilden bredvid är hur jag såg ut igår nedtill, upptill hade jag en stor hålstickad tröja från gina tricot i apricos samt
Jeansen är 5 år gamla h&m squin och skor/heels 13 cm från skocity eller vad affären hette, i Luleå



Här är pinochiotårtan som jag bakade imorse till min mors födelsedagskalas. tror den var uppskattad. dock lite för mastig för min smak, jag gillar inte tårta så mycket.

Kolla en av mina fina starbucks samlingsmuggar, denna är från koh samui, sen har jag en stor citymugg från bangkok oxå.
skulle ha köpte en på bali och en i kuala lumpur, men det får bli nästa år :)


Och jag bjöd mamma på den hemmagjorda peston som vi brukar göra, och hon fullkomligt älskade den så vad
passade inte bättre då än att köpa en inläggningsburk och göra en fyrdubbel sats med pesto till henne i present.
hon blev superglad  över peston som jag avsiktligt gjorde igår kväll då det var hennes födelsedagsdatum på burken oxå :)


Och så har jag bakat muffins i massor, de här var de jag tog med till kalaset, resten frös jag in i våran frys. mums
jag är ju TOKIG i muffins med färska bär och frukter i..
De här är Blåbärsmuffins ala america med dinkelmjöl och farinsocker, samt en större muffin med hfärska hallon och
riven mandelmassa. De blev  så SJUKT goda kan jag tala om :)

jag ville testa något nytt så då kom jag på MANDELMASSA är ju gott i kanelbullar och lussebullar så då borde det passa i muffins med och det gjorde det verkligen.

är så lycklig över att jag behöll 4 stycken av den sorten i frysen, då har jag till fikat imorn :)


Och så har jag även gett mamma en mor och dotterupplevelse till Sthlm och gå på stan och shoppa hela dagen och sen gå på min favorit Buddy holly the musical.. Ska bli skitkul. både jag och mami älskar ju 50 tals musik så det passar oss mycket bra att se den tillsammans.

VI får se vilka datum som blir bäst men tror det blir i början av oktober, för september månad är så full med jobb för oss båda...
Men planen är att vi antingen ska på dagspa först och sen Buddy H, aka Brolle :)  eller en heldag med shopping och sen brolle och så övernattning på något mysigt hotell.
sen hem igen.

Jag kör för lyxighetens skull så kan mamma få ta sig något gott att dricka för en gångs skull :)  äntligen har jag körkort och då ska jag skjuttsa runt på mina nära och kära som de har gjort på mig jämt :)

näh men guuuh vad jag babblar, nu måste vi sova.

men ser verkligen fram emot brolle med mamma

tack för idag mamma, kalaset blev så himla lyckat..

love you

kram och godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0